قدرت رنگ در تبلیغات و صنایع چاپ بسته بندی

31 تیر 1400

 

 

روانشناسی رنگ نقش بسیار مهمی در تبلیغات و بازاریابی دارد ؛ به همین دلیل در این مقاله درباره ی تاثیر رنگ در تبلیغات و استفاده هوشمندانه از آن بر اساس اهداف بازاریابی به نکاتی خواهیم پرداخت . هر استارت آپ یا کسب و کار کوچک یا به طور کلی هر شرکتی که نیاز به بازاریابی و تبلیغات داشته باشد ، باید بر مفاهیم تأثیر رنگ در تبلیغات مسلط شود . اگر خودتان کار طراحی تبلیغات را انجام می دهید ، خواندن این مقاله کمک می کند که پایه ی اطلاعاتی قوی تری داشته باشید . اگر گرافیستی را استخدام کرده اید تا طراحی هایتان را انجام دهد ، به کمک این مقاله ، می توانید درک بهتری از چیزی که می خواهید داشته باشید . در این مقاله به طور مفصل درباره ی روانشناسی انواع رنگها توضیح داده می شود .

 

 

ادراک مغز از رنگ ها

 

رنگ ها و شیوه ای که مغز انسان این رنگ ها را درک و تحلیل می کند ، می تواند سرنوشت تبلیغات شما را رقم بزند . تحقیقات زیادی به اثبات تاثیر رنگ در تبلیغات پرداخته اند . روانشناسی رنگ به این معنی است که چطور رنگ ها بر احساسات و رفتار انسانها اثر می گذارند . اینکه ما نسبت به رنگ ها چه واکنشی نشان دهیم ، بسیار زیاد با پیشینه ی فرهنگی ، تربیت خانوادگی و سلیقه شخصی مان ارتباط دارد . رنگها هم به طور محسوس و هم به طور زیرکانه و نامحسوس روی ادراک ما اثر می گذارند . رنگ محصول می تواند به ما این حس را القا کند که آیا این محصول تازه است یا خیر ؟ یا حتی می تواند اثربخشی یک دارو را بیشتر کند . برای مثال رنگ آبی برای داروهایی که نقش آرام بخش با خواب اور دارند ، استفاده میشوند تا علاوه بر اثر گذاری دارویی از طریق رنگ هم به شما تلقین کنند که آرامش بیشتری پیدا کرده اید . در نقطه مقابل ، رنگ قرمز برای داروهای انرژی زا جواب می دهد.

تمام برندهای مطرح دنیا در طراحی بسته بندی و وب سایت هایشان به طور هوشمندانه از تأثیر رنگ در تبلیغات استفاده کنند . شرکت هایی که به طور تخصصی روی تبلیغاتشان کار می کنند ، وظیفه دارند طوری از رنگ ها استفاده کنند که با اهداف و چشم انداز شرکت همخوانی داشته باشد روانشناسی رنگ باید در جهتی به کار گرفته شود که مشتری را ترغیب کند تا عملی را انجام دهد که ما می خواهیم . اگر می خواهید مطمئن شوید تبلیغاتتان در جهت مناسبی حرکت می کند ، حتما ادامه مطلب را مطالعه کنید .

 

 

چطور رنگها ما را مجبور به خرید می کنند ؟

 

رنگ ها ارتباط مستقیمی با تصمیم به خرید مشتریان دارند . رنگ اولین دلیل 85 ٪ از مشتریان برای انتخاب چیزی است که می خواهند بخرند .
 ٪ 90 تصمیمات ناگهانی خرید هم بر اساس رنگ آن کالا انجام می شود .

تحقیقات نشان می دهد که 42% از نظری که یک کاربر دربارهی یک وب سایت پیدا می کند ، بر اساس طراحی آن وب سایت است که رنگ هم جزئی از آن است . به علاوه ، 52 / از مواقع ، طراحی ضعیف و استفاده نادرست از رنگ باعث میشود کاربر تصمیم بگیرد دیگر به آن سایت سر نزند تحقیقات روی رفتار مصرف کننده ، روابط مشخصی بین تصمیم به خرید مشتری و رنگ هایی خاص پیدا کرده اند . شما هم می توانید هنگام برندسازی از این ارتباطات ثابت شده استفاده کنید . بگذارید یک تقلب به شما برسانیم رنگ های نارنجی ، قرمز ، آبی مایل به ارغوانی و مشکی سیب خرید ناگهانی می شوند . رنگ آبی تیره نیز خیال افرادی را که عاشق تخفیف گرفتن و چانه زنی هستند راحت می کند . اگر کالای ما پوشیدنی باشد ، رنگ های ملایم تر مثل صورتی آبی آسمانی با نشانه ای از رز در آن می تواند اثرگذارتر باشد مشتریان به رنگ هایی که در تبلیغات می بیننده واکنش احساسی نشان می دهند . این واکنش های احساسی از برخی از انتظارات نشئت می گیرد بخشی از این انتظارات به این دلیل است که مشتری برآورد می کند بین تصویر آن رنگ و برند مذکور چقدر تناسب وجود دارد . برای مثال "مکدونالد"  از رنگ قرمز و زرد در لوگوی خود استفاده می کند و مشتریان به مرور زمان این دو رنگ را رنگ فست فودی مقرون به صرفه درک کرده اند . حال اگر یک رستوران لوکس هم در لوگوی خود از همین دو رنگ استفاده کند ، مشتریان احساس دوگانگی و عدم تناسب خواهند کرد.

 

 

مثالی دیگر در این خصوص می توان گفت ؛ بسته بندی قهوه ای روشن ما را به یاد محصولات ارگانیک می اندازد . حال اگر در بسته بندی چیپس که محصولی غیرسالم است ، از همین رنگ استفاده شود ، در ذهن مشتری تناسبی ایجاد نمی کند یا فکر کنید یک برند محصولات بهداشتی بانوان ، درست زمانی که باید با رنگ های روشن حس پاکیزگی را به مشتری انتقال دهد ، بسته بندی خود را مشکی یا قهوه ای کندا قهوه ای به مخاطب احساس محصولي فاسد شده را میدهد و روی این نوع کالا اصلا جواب نخواهد داد . مغز انسان با استراتژی بقا شرطی شده و برنامه ریزی می کند . مغز به تدریج این گونه تربیت می شود که رنگ های خاصی را در موقعیت های خاص ترجیح دهد . برای مثال تحقیقات نشان می دهد که مردان واقعا رنگ موی بلوند را به سایر رنگها ترجیح می دهند . شاید به این دلیل که موی بلوند حس جوانی را انتقال می دهد و مردان به طور غریزی برای بقا نیاز به خانمی دارند که جوان و با طراوت بوده و قدرت باروری داشته باشد . با همین استدلال ، باید بدانید که مردم واقعا به رنگ قرمز ، به خصوص در زمینه ی غذا کشش دارند . شاید دلیل آن باشد که در عصر انسانهای اولیه ، پیدا کردن میوهی قرمز راحت تر بوده ، چون به راحتی نظر را جلب می کرده است . بسیار خوب ،

در حال حاضر متقاعد شدید که می توانید از تأثیر رنگ در تبلیغات به نفع رشد برندتان استفاده کنید ؟

 

 

ریشه ی فرهنگی در رنگ ها

 

یک برنامه ی بازاریابی موفق ، تفاوتهای فرهنگی را نیز در برآورد تأثیر رنگ در تبلیغات در نظر می گیرد . یک رنگ واحد در فرهنگ های مختلف می تواند معانی کاملا متفاوتی داشته باشد . رنگ زرد را در نظر بگیرید . در اکثر کشورهای اروپایی و کشورهای شمال آمریکا رنگ زرد معنی روشنایی ، شادی و نشاط و طبیعی بودن می دهد و به همین دلیل در کالاهایی که مربوط به خانواده با کودکان باشد از آن استفاده می شود ؛ اما آلمان در این میان استثنا است و رنگ زرد را به حسادت تعبیر می کنند . رنگ زرد در پرچم اکثر کشورهای دنیا هست . در بیشتر کشورهای آسیایی ، رنگ زرد رنگی مقدس و سلطنتی محسوب می شود که در لباس افراد والامقام به کار می رود ( در فرهنگ اروپایی رنگ بنفش است که معنی امپراتوری میدهد ) . در ژاپن رنگ زرد به معنی شجاعت است . بسیاری از فرهنگ ها رنگ زرد را به طلا ربط داده و به همین دلیل رنگ زرد را به موفقیت ، کیفیت و پول نسبت می دهند . در هند رنگ زرد به معنی تجارت است و در بسیاری از کشورهای آفریقایی رنگ زرد تنها برای کسانی استفاده می شود که مقام اجتماعی بالایی دارند . برعکس ، در خیلی از کشورهای آمریکای لاتین ، رنگ زرد به معنی عزاداری و مرگ است . مصر هم این باور را دارد ؟ اما به طور کلی در آسیای مرکزی رنگ زرد به معنی خوشبختی و کامیابی است به عنوان یک بازاریاب ، این بخشی از وظیفهی شماست که طراحی های خود را با فرهنگ مخاطبانتان منطبق کنید.

 

رنگ هایی که افراد را به انجام عمل خاصی تحریک می کنند 

 

در زمینه ی وب سایت ها ، اینکه کدام رنگ بهترین اثر را بر کلیک کردن روی دکمه های فراخوانی برای اقدام ( call - to - action ) می گذارند ، سؤالی است که در تحقیقات زیادی به آن پرداخته شده ، ولی نتایج این تحقیقات همسو نیستند . چیزی که در تمام تحقیقات به اثبات رسیده ، این است که رنگ روی تصمیم به خرید اثر می گذارد . در گاهی موارد نیز رنگ دکمه های سایت ، بستگی به طراحی کلی سایت ، برند و نوع کالا دارد . با این حال هنوز هم برخی قوانین می توانند بین همه ی کالاها با هر برندی که دارند ، مشترک باشند . رنگ دکمه های سایت باید قابل دیدن باشد ، اما توی چشم نزند . باید مکمل طراحی کلی سایت باشد ، اما باید در جاهایی که لازم است تضاد ایجاد کنید تا کاربران به راحتی بتوانند آن را پیدا کنند و سردرگم نشوند . دوم اینکه دکمه های سایت باید بزرگ ، شفاف و ساده باشند و روی پس زمینه ای قرار بگیرند که حواس مخاطب به پس زمینه پرت نشود تحقیقات نشان می دهد سه رنگ اصلی زیر برای دکمه هایی با این کار برد . جزو بهترین رنگ هایی هستند که بیشترین اثر گذاری را بر روی مخاطب دارند
 رنگ قرمز : به راحتی دیده می شود ، بین سایر طراحی های سایت به سادگی به چشم می آید و سبب ایجاد حس هیجان در کاربر می شود و به معنی اضطرار است . رنگ سبز رنگ آرامش بخش تری نسبت به قرمز است ، گاهی کمک می کند برخی از کاربران آرامش پیدا کنند تا بتوانند تصمیمی که ما می خواهیم را بگیرند . این رنگ به خصوص در کسب و کارهایی که مرتبط با آرامش ، روانشناسی یا محیط زیست هستند ، جواب می دهد
 رنگ زرد / نارنجی : با گرمی ، شادی و انجام عملی مشخص مرتبط است . اگر به سایت آمازون سر بزنید می بینید که چقدر هوشمندانه از این دو رنگ استفاده شده است .

 

2،1 ،3 ، امتحان می کنم رنگی که استفاده کرده ام درست کار می کند ؟ 

 

تست کردن تنها راهی است که می تواند مشخص کند رنگ درستی را برای تبلیغات خود انتخاب کرده اید یا نه ؟ تکرار روش های ارزیابی A / B یا Split می تواند تعیین کند که کدام رنگ ها بهترین اثر گذاری را برای حرفهی شما دارند . صبر داشته باشید و در هر بار تبلیغات فقط یک رنگ را آزمایش کنید ا بتوانید واقعا روی نتيجهی به دست آمده تکیه کنید . کاری که باید بکنید این است که اول از همه رنگ هایی که در فرهنگ مخاطبان شما معنی بدی دارند ، حذف کنید . سپس مجموعه انتخاب های خود را با حذف رنگهایی که برند شما مرتبط نیستند محدود کنید . بعد ، باید رنگ را در مقابل رنگی دیگر تست کنید و مثل جام حذفی تا جایی پیش که بتوانید بهترین رنگ را برنده اعلام کنید بعد از اینکه با آزمون و خطا به نتیجه پدیده می توانید با اعتماد به نفس نتایج را روی قسمتهای مختلف سایتتان پیاده کنید.

 

چطور از رنگ ها به نفع اهداف تبلیغات و بازاریابی خود استفاده کنیم ؟ 

 

در این قسمت نگاه عمیق تری به هر کدام از رنگ ها و معانی شان در کشور آمریکا می اندازیم تا بهتر تصمیم بگیرید که چه کار باید بکنید . خیلی از تفاسیری که در مورد هر رنگ شده است ، در کشور ایران هم صدق می کند .
رنگ های گرم قرمز ، نارنجی ، زرد و انواع ترکیبات این رنگهای رنگ گرم محسوب می شوند . این رنگ ها انرژی بخش ، شادی آور ، اشتیاق آور و مثبت هستند .

 

قرمز (رنگ اصلی) 

 

 

عموما با دیدن رنگ قرمز یاد احساس اعتماد به نفس ، راحتی ، شوق ، عشق ، هیجان جنس و گرما میفتیم ، احساسات منفی که از رنگ قرمز می گیریم ، می تواند احساس خشم ، احساس خطر ، آتش سوزی ، خشونت و جنگ باشد . گاهی هم همین احساسات منفی می تواند باعث فروش محصولاتی مثل حشره کش یا محافظ دهان و دندان شود . در عکس عرضه شده که تبلیغ باشگاه تناسب اندام آقایان است ، طراحی جنگجویی زره پوش در رنگ قرمز ، ترکیبی از احساس اعتمادبه نفس ، قدرت و مردانگی را به مخاطبان منتقل می کند رنگ قرمز می تواند اثرات فیزیکی روی بدن بگذارد مثلا فشار خون را بالا ببرد و تنفس و متابولیسم بدن را افزایش دهد . ترکیب رنگ قرمز همراه با سفید و مشکی ، یا ترکیب با آبی سیر موفق این رنگ به حساب می آید . به عنوان نمونه می توان از پرچم آمریکا نام برد . 

 

نارنجی

 

 

معانی مثبتی که مرتبط با رنگ نارنجی است شامل مقرون به صرفه بودن ، زیبایی ، ارگانیک بودن ، انرژی ، شادی ، اشتیاق ، رفاقت ، سلامتی ، سرزندگی شوخ طبعی ، بازیگوشی ، تغییر فصل و گرمی است . رنگ نارنجی در آمریکا رنگ پرطرفداری به حساب می آید . به همین دلیل احساسات منفی خاصی از دیدن آن به مردم آمریکا دست نمی دهد . شاید برخی افراد یاد زندان بیفتند ، اما این تداعی آن قدر قوی نیست که بتواند روی برند آمریکاییها اثری بگذارد . اثر فیزیکی که برای رنگ نارنجی به اثبات رسیده است ، تحریک اشتها است . به همین دلیل در مواد غذایی به وفور از این رنگ استفاده میشود همچنین رنگ نارنجی در سایتهای تخفیفاتی ( مثل آمازون ) نیز خیلی کاربرد دارد . تا به کاربران حس مقرون به صرفه بودن را منتقل کند. 

 

 

رنگ زرد

 

معانی جلب توجه ، شادی ، انرژی بخشی ، امید ، بازیگوشی و گرمی را به مخاطبان منتقل می کند . در تصویر ارائه شده ، رنگ زرد به طور هوشمندانه برای انتقال احساس انرژی بخشی و هیجان این برند نوشیدنی انرژی زا استفاده شده است احساسات منفی که با دیدن رنگ زرد ممکن است به ما دست دهد شامل خشم ، احساس خطر ، بزدلی ، احتیاط ، حیله گری و ناامیدی است . دقیقا مثل رنگ قرمز ، گاهی منفی بودن احساساتی که با دیدن رنگ زرد ایجاد می شود ، می تواند به نفع یک تبلیغ کار کند . تحقیقات نشان می دهد که رنگ زرد در کوتاه مدت می تواند حال و هوای شما را عوض کند . از رنگ زرد روشن در کسب و کارهایی که مربوط به کودکان است ، استفاده می شود . همچنین استفاده از این رنگ برای محصولات غذایی با خدمات تفریحی امتحان خود را پس داده است . از رنگ زرد تیره یا طلایی هم اصولا در کالاهایی استفاده می شود که می خواهند حس یا اصل ونسب بودن یا کالایی دائمی با عمر طولانی مدت را القا کنند.

 

رنگ های سرد

 

سبز ، آبی ، بنفش و انواع ترکیبات آنها جزو رنگ های سرد به حساب می آیند . این رنگها آرامش بخش تر ، حرفه ای تر و عمیق تر از رنگ های گرم هستند .

 

سبز( رنگ کمکی )

 

 

 

مخاطبان با دیدن رنگ سبز اصولا یاد فراوانی ، تعادل ، آرامش ، باروری ، موفقیت ، رشد ، هماهنگی سلامتی ، پول ، طبیعت ، شروع دوباره ، سری جدید یک کالا و مسکن می افتند . در لوگوی استارباکس رنگ سبز توانسته حس طبیعی بودن و سلامتی را ایجاد و به تدریج حس برندی موفق و لوکس را به مخاطبانش منتقل کند . رنگ سبز نیز می تواند عواطف منفی را در مخاطبان برانگیزد . برای مثال حسادت ، طمع خصومت و کم تجربگی جزو احساسات منفی است که از رنگ سبز دریافت می شود اثرات فیزیکی ناشی از رنگ سبز این است که ضربان قلب و فشار خون را پایین می آورد طراحی هایی که به طور مشترک از رنگ سبز استفاده می کنند ، اصولا شامل محصولات طبیعی ، کالاهای مربوط به مسائل مالی و اعلام سری جدید کالاهای یک برند است . از رنگ سبز روشن به طور مکرر در طراحی های انرژی بخش و پرطراوت استفاده می شود . طراحان ، نمادهای طبیعی مانند آووکادو یا برگ زیتون را برای القای حس طبیعی بودن به کار می گیرند . رنگ سبز تیره نیز بهترین انتخاب برای انتقال حس ثبات و رفاه مالی است . 

 

آبی ( رنگ اصلی ) 

 

 

رنگ آبی احساسات مثبت فراوانی را منتقل می کند . برای مثال آرامش ، اختيار ، مردانگی محافظه کاری ، آزادی خواهی ، صلح ، بی آزاری ، قابل اعتماد بودن ، طراوت ، ئولیت پذیری قدرت و ثبات رنگ آبی هم مانند تمام رنگ های دیگر ممكن ان ست عواطف منفی را در مخاطبان بیدار کند . افسردگی ، دوری ، غم و بدگمانی جزو این عواطف منفی تند . طراحیهایی که اصولا از رنگ آبی استفاده میک کنند شامل خدمات و محصولات کودک و آبی پاستلی برای کالاهای مربوط به ریلکس شدن است . طراحان ، آبی روشن را برای القای حس طراوت و انرژی بخشی استفاده می کنند ، در حالی که رنگ آبی فیروزه ای برای کسب و کارهای خلاقانه تخیلی یا پیش رونده مناسب است . به کارگیری رنگ آبی سیر هم برای خدمات مالی ، خدمات
دارویی و سایر خدماتی که باید حس قدرتمند بودن . و قابل اعتماد بودن را منتقل کنند مهم است . با توجه به توضیحات مذکور ، انتخاب رنگ آبی برای لوگوی توییتر را چگونه تفسیر میکنید ؟

 

 

بنفش (رنگ مکمل) 

 

 

احساس خلاقیت ، تجسم ، استقلال ، لوکس بودن ، سحر و جادو ، احترام نظامی ، رمز آلود بودن ، وفاداری ، عاشقانه بودن ، معنویت و ثروتمندی چیزهایی هستند که در آمریکا به رنگ بنفش نسبت می دهند . همانند رنگ نارنجی ، رنگ بنفش ی رنگی عامه پسند است که احساسات منفی خاصی را برنمی انگیزاند . در هند ، برزیل ، انگلیس و تایلند بنفش ، به عنوان رنگی اشرافی معروف است . از نفش کمرنگ عموما برای برندهای آرایشی ۔ بهداشتی استفاده می شود . گاهی هم برای ایجاد حس عاشقانه یا حس جنسی در مخاطب رنگ بنفش را به کار می برند . در لوگوی نشان داده شده ، طراحی آبرنگ زنی رمزآلود ، به خوبی احساس خلاقیت ، سحر و جادو و لوکس بودن را نشان می دهد .

 

رنگ های خنثی

 

ممکن است رنگ های خنثی کمتر جلب توجه کنند ؛ اما در برندسازی اهمیت بالایی دارند ، چون باعث می شوند بین رنگ های اصلی تعادل ایجاد شود تا ترکیب آنها همان حسی را به مخاطب منتقل کند که می خواهیم . رنگ های خنثی هم معانی خاص خود را دارند که باید از آنها آگاه باشید .

 

سفید 

 

 

 

با دیدن رنگ سفید باد عروسی ، پاکیزگی ، خوبی ، سلامتی ، معصومیت ، صلح ، خالص بودن ، سادگی ، پاکدامنی و جوانی میفتیم . حتی رنگ سفید هم ممکن است ما را یاد احساسات منفی بیندازد . از جمله ی این احساسات می توان به قرص ، سردی ، کسالت ، بی هویتی و پیروحی اشاره کرد . اثرات فیزیکی که رنگ سفید روی بدن می گذارد احساس خنک شدن است ، رنگ سفید اصولا به عنوان رنگ پس زمینه تفاده می شود نه رنگ اصلی به این شیوه می تواند سبب شود رنگ اصلی با تضاد بیشتری به چشم بیاید . در عکاسی هم اگر در ابعاد بزرگ از رنگ سفید استفاده شود ، عکسی مینیمال خلق می شود .

 

سیاه 

 

 

 

احساسات مثبت و منفی که از دیدن رنگ سیاه برمی آید با یکدیگر هم پوشانی دارند . اما به طور کلی رنگ مشکی با وقار ، مد ، رسمی بودن مشکی گاهی به افسردگی هالووین ، سحر و جادو ، رمز و راز ، قدرت ، جنسیت و ثروت در ارتباط است . ولی قطعا رنگ مشکی می تواند ما را یاد چیزهای بدی هم بیندازد . برای مثال مرگ ، بدیمنی ، عزاداری ، ترس و مرموز بودن . رنگ ربط داده می شود . . اما اصولا در طراحی هایی استفاده می شود که می خواهند احساس وقار ، رمز و راز ، خشونت با کیفیت بالا را به مخاطبان القا کنند . رنگ سیاه و سفید در کنار هم سبب جلب توجه می شود . طراحی برند شکل آورد شده ، ترکیبی از احساس لوکس بودن ، وقار و کیفیت بالا را به خوبی انتقال می دهد .

 

خاکستری 

 

 

احساسات مثبتی مانند رسمی بودن حرفه ای بودن و کمال با دیدن رنگ خاکستری به مخاطبان دست می دهد . همان طور که احتمالا حدس می زنید ، رنگ خاکستری می تواند حس دمدمی مزاج بودن خستگی ، افسردگی و از مد افتادگی را نیز در افراد ایجاد کند شرکت های رسمی اصولا از رنگ خاکستری برای طراحی های خود استفاده می کنند ، اما فکر نکنید که رنگ خاکستری لزوما رنگ خشک و از مد افتاده ای است ، می توان از این رنگ خلاقانه استفاده کرد تا حس شوخ طبعی را برساند . 

 

قهوه ای و بژ

 

 

طفلک رنگ قهوه ای ! این رنگ همیشه کم ارزش تلقی شده و مورد کج فهمی واقع می شود . معدود احساسات مثبتی که با دیدن رنگ قهوه ای به ما دست می دهد شامل راحتی ، اعتماد به نفس ، زمینی بودن ، ارگانیک بودن ، خانواده ، کاربردی بودن ، مردانگی قابل اطمینان ، استقامت و گرما است ولی رنگ قهوه ای بیشتر احساسات بد به ما می دهد . مثل کهنگی ، کثیفی ، کند بودن و مانند این ها ، کالاهایی که می خواهند حس زمینی بودن ، طبیعی یا ارگانیک بودن را به مشتریان بدهند از این رنگ استفاده می کنند . همچنین اگر بخواهیم مجموعه ای از ویژگی های مردانه و خشن را به مخاطب متذکر شویم نیز رنگ قهوه ای گزینه ی مناسبی است .

 

جمع بندی 

 

امیدواریم این مقاله توانسته باشد به شما درک درستی درباره تأثیر رنگ در تبلیغات داده باشد . شما بعد از خواندن این مقاله می توانید لااقل متوجه شوید که در تبلیغات خود از چه رنگ هایی نباید استفاده کنید . همچنین می توانید متوجه شوید که برکت های موفقی که در حوزه ی شما کار کنند در تبلیغات خود از چه رنگ هایی استفاده کرده اند . اینکه چه تبلیغی بهترین اثر گذاری را دارد فقط به اینکه طراحی شما جذاب به نظر برسد ، بستگی ندارد . شما باید قادر باشید تأثیر رنگ در تبلیغات را هم برآورد کنید .